Telemarketing - zawód z przyszłością

Ośrodek Rehabilitacji i Szkolenia PZN w Bydgoszczy zaprasza do udziału w szkoleniu zawodowym ?telemarketing?.

Szkolenie przygotowuje do:

  • pracy w zawodzie telemarketera;

  • pracy w charakterze operatora wprowadzania danych.

Nabyte umiejętności można wykorzystać wszędzie tam, gdzie pracujemy z ludźmi i wykorzystujemy komputer!

Czym jest telemarketing?

Call centerDo niedawna podstawowym sposobem dotarcia do klienta były: przesyłka pocztowa, fax, telex. Rozwój technologii spowodował zmianę tego modelu. Dziś wykorzystujemy do szybkiego kontaktu z klientem telefon, internet, e-maile, chat, SMS czy MMS. Szczególną rolę odgrywa telefon. Ponieważ jedna rozmowa telefoniczna może dostarczyć nam tyle samo informacji, co spotkanie, na które dodatkowo musimy dojechać. Tego typu prace zauważane są na każdym kroku. Wykonują ją zarówno pracownicy firm, jak i specjalne centra, gdzie takie usługi można zamówić.

Nazwę ?Telemarketing? używamy dla określenia działań, wykorzystujących telefon i inne formy łączności elektronicznej w kontaktach z klientami.

Jakie prace możemy wykonywać wykorzystując telefon?

Pracę telemarketera często utożsamiamy ze sprzedażą bezpośrednią, bo niewątpliwie ten obszar może wchłonąć największą ilość pracowników. Ale to nie wszystko, czym możemy się zajmować, pracując przez telefon. Możemy przykładowo:

  • ustalać oczekiwania klientów, by firma szybko dostosowywała swoją  ofertę do ich preferencji;

  • przedstawiać firmę;

  • budować bazę danych adresowych;

  • badać rynek;

  • przeprowadzać wywiady;

  • umawiać spotkania handlowe;

  • udzielać informacji;

  • zajmować się windykacją należności;

  • przyjmować zgłoszenia;

  • potwierdzać zamówienia

Czy potrzebne jest szkolenie by zostać telemarketerem?

Aby nawiązywać z klientem dobre relacje, nie wystarczy nam to, iż lubimy rozmawiać przez telefon oraz że wysyłamy i odbieramy maile. Budowania dobrych relacji z klientem trzeba i warto się uczyć np. na kursach. Stwierdzenie, że każdy może pracować przy obsłudze klienta jest mitem.

TELEMARKETING w Ośrodku Rehabilitacji i Szkolenia PZN w Bydgoszczy

Szkolenie dla telemarketerów rozpoczęło się w ORiS PZN w Bydgoszczy w roku 2005.

Grupa składa się z 10 osób, uczestnikami mogą być osoby z minimum zawodowym wykształceniem.

Plan przewiduje sześć zjazdów, na każdym jest dziesięć dni nauki.

Podstawą szkolenia są dwa działy ? informatyka i komunikacja interpersonalna.  Informatyka, ponieważ podstawowa znajomość najpopularniejszych programów daje osobom z dysfunkcją wzroku, większą swobodę pracy (i to w każdym zawodzie).  Budowanie właściwych relacji z drugim człowiekiem jest podstawą w pracy z klientem.

Ważnym elementem treningu jest rejestrowanie i analiza nagrań rozmów z klientem.

Informacje szczegółowe: ORiS ? Maria Andraszewska, Tel. 052 341 52 28 wew. 235; e-mail: oris_andraszewska@poczta.onet.pl

 

Projekt współfinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz Gminy Miejskiej Kraków