Słuchawki na ciemnym tle.

Udostępnianie rozrywki jak największej liczbie osób może być wyzwaniem, zwłaszcza w przypadku gier wideo, które w dużym stopniu opierają się na efektach wizualnych.
International Game Developers Association szacuje, że od 10 do 20% osób nie gra w gry wideo z powodu niepełnosprawności.
Koncepcja stworzenia gry wideo dla osób niewidomych może wydawać się nierealna, ale pomysł ten został przyjęty przez twórców gier, w tym twórcę gier niezależnych West Aussie – Briana Fairbanksa.
Gra „Rescue Dog Adventure Game” jest w pełni dostępna dla osób z niepełnosprawnością wzroku. Polega na tym, że gracz jako pies tropiący Biscuit, podąża ścieżką dźwiękową, aby ukończyć misję ratunkową.

Celem Fairbanksa było stworzenie gry wideo, która byłaby dostępna dla społeczności graczy niewidomych, ale także atrakcyjna wizualnie, by zachęcić też inne osoby. Fairbanks uważa, że gry powinny być bardziej dostępne. „Osoby z niepełnosprawnością wzroku są częścią społeczeństwa, w którym my jako twórcy gier wykonaliśmy ogromną pracę, starając się zaspokoić ich specjalne potrzeby”.
Dodaje,  że dostępność jest często refleksją po zakończeniu procesu produkcyjnego. „Nie tworzysz gry, a potem mówisz, co mogę zrobić dla osób z zaburzeniami poznawczymi, niepełnosprawnością słuchu czy wzroku? Na samym początku musisz zacząć z myślą o dostępności”.

Gra powinna być dostępna na Steamie jeszcze w tym roku.

About Author