Na słynnym londyńskim placu Piccadilly Circus pojawiły się reklamy znanych marek odwrócone o 180 stopni. To element kampanii Królewskiego Narodowego Instytutu Osób Niewidomych (RNIB). Ma ona podnosić świadomość na temat wyzwań związanych z dystansowaniem społecznym osób niewidomych i niedowidzących.
Aby pokazać, jak wirus wywrócił do góry nogami świat takich osób, RNIB nawiązał współpracę m.in. z markami Amazon Alexa, Barclays, Very.com, Kellogg’s, P&G, TalkTalk, The Financial Times, British Gas czy Lego. Reklamy tych brandów w etapie teaserowym są emitowane do góry nogami na cyfrowym nośniku na placu Piccadilly.
Działania podkreślają, w jaki sposób dystans społeczny zmienił sposób, w jaki poruszamy się po miejscach publicznych. Prawie uniemożliwił on osobom niewidomym i niedowidzącym bezpieczne poruszanie się po świecie. Ich zwykłe metody przemieszczania się w przestrzeni publicznej opierają się bowiem na kontaktach, wskazówkach i dotyku, które nie są w tym czasie bezpieczne.
Źródło: https://marketingprzykawie.pl/espresso/reklamy-emitowane-do-gory-nogami-zwracaja-uwage-na-problemy-osob-niewidomych-w-czasie-pandemii/