Logo Tyfloświat
Mapa, na której leży lupa, obok położona klepsydra.

Artykuł jest przetłumaczoną wersją miesięcznego zestawienia nowości w grach dostępnych dla niewidomych na stronie audiogames.net. Oryginalną wersję tego artykułu możesz przeczytać tutaj.

Nowe wydania

Sherlock mysteries, dostępna gra detektywistyczna na Androida

gra w stylu gamebook o rozwiązywaniu morderstw Sherlock Mysteries to gra, w której jesteś detektywem w wiktoriańskim Londynie. Odwiedzaj miejsca, przeprowadzaj wywiady z postaciami z epoki Sherlocka Holmesa i odblokowuj nowe wskazówki i rozdziały, odkrywając tajemnice i rozwiązując sprawę!

Sprawdź swoje umiejętności detektywistyczne, czytając kolejne rozdziały i odkrywając sekrety kryjące się za każdą sprawą. Otrzymasz narzędzia pomocne każdemu detektywowi godnemu tego tytułu.

, Cechy gry:

  • W pełni oryginalna fabuła i sprawy: Fani Sherlocka Holmesa będą mieli się czym cieszyć i o czym myśleć w tej grze!
  • Voice Acting: Słuchaj historii nawet podczas załatwiania spraw lub dojeżdżania do pracy. Odsłuchiwanie jej pomaga również w zauważeniu szczegółów, które mogły ci umknąć.
  • Narzędzia detektywistyczne: Mapy, Wskazówki, Katalog i Notatki.
  • Piękna, ręcznie rysowana grafika.
  • Ty masz kontrolę: Eksploruj miasto, czytaj gazety, przesłuchuj świadków i nie tylko. Wykonuj te czynności w dowolnej kolejności i z dowolną częstotliwością, aby pomóc sobie w śledztwie!
  • Wiele oryginalnych spraw, które zaspokoją najbardziej dociekliwe umysły.
  • Graj offline: możesz grać w tę grę bez połączenia z Internetem (po prostu dokończ pobieranie sprawy, gdy zaczynasz nową grę).

Sherlock Mysteries wykorzystuje najlepsze cechy różnych gier z gatunku kryminałów i łączy je w jednym, wyjątkowym pakiecie. Czytaj lub słuchaj rozdziałów i odgrywaj wydarzenia tak, jak je sobie wyobrażasz. Przyjrzyj się szczegółom i zajrzyj poza fasadę, sekrety i motywacje ludzi. Przeprowadzaj wywiady z postaciami, odwiedzaj miejsca i przebijaj się przez zasłonę tajemnicy, używając umiejętności dedukcji i swojej detektywistycznej intuicji, aby rozwiązać sprawę!

W śledztwie korzystaj z dostępnych ci narzędzi: , -Mapy: Przeglądaj Londyn i zobacz ważne lokalizacje, aby nadać kontekst temu, co dzieje się w twoich sprawach.

Wskazówki: Każda odblokowana wskazówka jest przechowywana w banku wskazówek. Przeglądaj, analizuj i badaj swoje wskazówki, aby odkrywać tajemnice! Katalog: Katalog zawiera każdą odblokowaną lokalizację i odkrytą postać lub świadka w sprawie. Wyszukuj, sprawdzaj i badaj sprawę bezpośrednio z katalogu. Gazeta: Czytaj wydarzenia i opinie, które mają znaczenie w Londynie. Zapewniają one kontekst i informacje ogólne, które mogą pomóc w rozwiązaniu sprawy.

Notatki: Własny notatnik do porządkowania myśli i pomysłów. Zapisuj w nim swoje przemyślenia, teorie i strzępki informacji.

Mój pierwszy Gamebook, Eva the Brave — interaktywne opowiadanie dla dzieci

Cześć! Po tygodniu niekończącego się pisania, trudzenia się i konwertowania, jestem gotowy zaprezentować wam mój pierwszy gamebook oparty na wyborze. Pisanie od dawna jest moją pasją i naprawdę uwielbiam tworzyć fikcje. Dlatego z przyjemnością przekształciłem jedną z moich ulubionych prac w gamebooka, abyście wszyscy mogli się nią cieszyć. Więcej na ten temat można przeczytać w sekcji konceptów gry. Jeśli chodzi o samą grę, przedstawiam wam Evę the Brave, interaktywną opowieść dla dzieci w wieku powyżej 10 lat. Jest to opowieść o dojrzewaniu dziewczynki, która spędziła wczesne lata swojego dzieciństwa wychowywana przez dziką przyrodę, a teraz musi nauczyć się radzić sobie z ludzkością i być może nauczyć się kilku życiowych lekcji po drodze. Ale nie byłoby zabawy bez niebezpieczeństw, więc miej się na baczności i wybieraj mądrze, bo inaczej twoja przygoda może się przedwcześnie skończyć. Sprawdź, czy uda ci się odkryć wszystkie rozmowy, alternatywne ścieżki i zakończenia. Przeszedłem przez tę grę wiele razy, aby upewnić się, że tekst pojawia się tak, jak powinien, linki działają poprawnie i aby wyeliminować jak najwięcej literówek i błędów gramatycznych. Jeśli znajdziesz coś, co przeoczyłem, daj mi znać, a postaram się to naprawić. Jest to dość głęboka książka, więc chętnie przeczytam wasze przemyślenia i sugestie dotyczące ewentualnych kontynuacji, jeśli takie macie. Mam nadzieję, że się spodoba. Gra jest napisana w twine, więc powinna działać dobrze zarówno na komputerze, jak i telefonie.

Wordvoyance — gra w stylu scrabble dostępna dla wszystkich (Web).

Witamy w Wordvoyance od Themis Games! Wordvoyance to wieloosobowa gra krzyżówkowa podobna do Scrabble i Words With Friends. Została starannie opracowana, aby każdy mógł w nią zagrać i zawiera wiele funkcji ułatwień dostępu dla osób niewidomych i z innymi niepełnosprawnościami. Dla graczy widzących gra będzie działać dokładnie tak, jak tego oczekujesz. Możesz przeciągać i upuszczać płytki, aby tworzyć słowa na planszy i zbierać punkty. Dla wszystkich innych gra jest w pełni kompatybilna z popularnymi czytnikami ekranu i można w nią grać za pomocą wielu różnych metod wprowadzania, w tym klawiatur, technologii wspomagających, a nawet kontrolerów gier.

Wordvoyance to pierwsza gra tego typu, która została zaprojektowana specjalnie z myślą o dostępności. Koncentrując się na dostępności mobilnej, projektowaniu uniwersalnym i adaptacyjnych funkcjach gry, gra z pewnością stanie się ulubioną wśród graczy z różnych środowisk. Jest idealna dla osób niewidomych, niedowidzących lub korzystających z czytników ekranu, ponieważ ma łatwy w obsłudze interfejs i płynnie współpracuje z różnymi narzędziami ułatwień dostępu. W przeciwieństwie do dostępnych na rynku gier scrabble w alfabecie Braille’a, gra na własnym ekranie daje ci tyle czasu, ile chcesz, aby odkrywać planszę bez przeszkadzania drugiemu graczowi. Układaj płytki, aby przeliterować słowo GLUES za 34 punkty, tworząc krzyżówkę poprzez przekształcenie słowa FJORD na planszy w liczbę mnogą. W grę można grać w przeglądarce internetowej na dowolnym komputerze lub telefonie, lub tablecie z systemem iOS i Android przy użyciu ulubionego czytnika ekranu, co czyni ją świetną opcją dla urządzeń mobilnych. Wordvoyance jest idealny dla graczy, którzy chcą cieszyć się zabawną i wciągającą grą słowną w podróży. Gra testuje umiejętności uczenia się słownictwa i budowania słów, jednocześnie promując edukację i umiejętność czytania i pisania. Dla nas “inkluzywność” to nie tylko modne słowo. Gra jest bezkompromisowa w swojej konstrukcji. W pełni widzący gracze mogą grać razem ze swoją niewidomą rodziną i przyjaciółmi, nie czując żadnej różnicy między Wordvoyance a innymi grami podobnymi do scrabble. To jest właśnie to, co naprawdę oznaczają dostępne gry. Wordvoyance łączy ludzi, będąc dobrą grą, a także dostępną i przyjazną dla osób niepełnosprawnych, pozwalając osobom o różnych umiejętnościach cieszyć się grą. Niezależnie od tego, czy jesteś niewidomy, niedowidzący, czy po prostu chcesz połączyć się z bliskimi, Wordvoyance jest idealnym wyborem.

Rocococo Audiogame Fantastique (aktualności + grywalne demo; Windows, Mac)

Witajcie przyjaciele. Jestem podekscytowany, że mogę się z wami podzielić się aktualizacją mojego projektu audiogry. Po 9 miesiącach rozwoju ukończyłem grywalną wersję alfa mojej gry o nazwie “Rococo ~ Audiogame Fantastique!”. Po raz pierwszy napisałem o tej grze jesienią zeszłego roku, kiedy miała nazwę kodową Aura i otrzymałem niesamowite opinie od społeczności (dziękuje wam bardzo!) oryginalny wątek znajdziecie tutaj: https://forum.audiogames.net/topic/4761 … audiogame/ Jest to demo na komputery Mac i PC, które nie zawiera żadnej grafiki i można w nie grać za pomocą samej klawiatury lub kombinacji klawiatury i myszy. Gra zawiera utwory mojego zespołu Rocococo (synthpop, chiptunes) i zawiera rozgrywkę, w której musisz ponownie złożyć utwory, używając tylko swoich uszu i technologii dźwięku przestrzennego. To demo zawiera samouczek i 4 grywalne poziomy gry i jest zrobione tak, aby było dość łatwe. Pełna wersja gry będzie miała 12 poziomów, z których wiele będzie dość trudnych i będzie zawierać dodatkowe mechaniki gry, których nie ma w wersji demonstracyjnej. Pełna wersja gry będzie również zawierać fabułę, która rozwija się w trakcie gry i będzie zawierać udźwiękowienie przez profesjonalnych aktorów głosowych (już wynajętych i zarezerwowanych). Pełna wersja gry będzie również obsługiwać sterowanie gamepadem. Mam nadzieję wydać grę we wczesnym dostępie jesienią, a pełną wersję pod koniec roku. Trzymam kciuki! Pod tym linkiem znajdują się wersje na komputery Mac i PC, wraz z plikiem readme PDF z informacjami na temat wersji demonstracyjnej oraz instrukcjami instalacji, jeśli napotkasz jakiekolwiek problemy. https://www.dropbox.com/sh/5hu08dyl0y45 … 3c-Wa?dl=0. W pliku PDF znajduje się również link do formularza Google, jeśli chcesz zostawić mi opinię, co oczywiście byłoby bardzo mile widziane. Mam nadzieję, że spodoba ci się ta zajawka mojej gry niezależnej i dziękuję za całe wsparcie, dzięki któremu dotarłem do tego punktu!

Gra w rozszerzonej rzeczywistości ze wsparciem dla VOiceOver poszukuje testerów (iOS)

Post napisany przez Michaela na portalu Applevis:

Witam. W ciągu ostatnich lat stworzyłem małą, dostępną grę o nazwie Ploppy Pairs. Jako pewnego rodzaju przygotowanie do nadchodzącego zestawu słuchawkowego rozszerzonej rzeczywistości zacząłem implementować funkcję, która sprawi, że gra będzie grywalna w AR — i podobnie jak reszta gry, chcę, aby ta funkcja była również dostępna. Funkcja nie jest jeszcze w pełni ukończona, więc być może nadal występują pewne błędy lub problemy z wydajnością, ale podstawowa rozgrywka powinna działać, również z VoiceOver. Mimo to chciałbym jak najszybciej uzyskać informacje zwrotne i dlatego już teraz szukam testerów funkcji AR. Szczegółowe wyjaśnienie i link do TestFlight można znaleźć na dole tego postu. Mam nadzieję, że gra będzie mogła być również automatycznie uruchamiana z nowym zestawem słuchawkowym, ponieważ chciałbym zaoferować jedną z pierwszych dostępnych gier na nową platformę, aby również osoby niedowidzące, a może nawet niewidome, mogły bawić się nowym sprzętem. W związku z tym byłbym również zainteresowany waszą ogólną opinią na temat rzeczywistości rozszerzonej i nadchodzącego zestawu słuchawkowego. Jako że jest to dość wizualna technologia czy korzystanie z niej ma w ogóle sens, czy też niepotrzebnie komplikuje sprawy? Również w przypadku mojej funkcji AR nie jestem pewien, czy ma ona sens dla osób niewidomych — być może efekt dźwięku przestrzennego mógłby być interesujący (zwłaszcza ze słuchawkami na uszach). Więc jaka jest twoja opinia na ten temat? Wyjaśnienie funkcji AR: Po uruchomieniu gry, wszystkie przyciski do przełączania dźwięku/muzyki, restartowania poziomów itp. a także teraz włączania Rozszerzonej Rzeczywistości znajdują się po lewej stronie ekranu. Po prawej stronie znajdują się karty, które należy dopasować. Przyciski i plansza do gry są oddzielnymi kontenerami, więc możesz przeskakiwać między nimi, powinno to również działać w AR. Gdy tylko aktywujesz AR, zostaniesz poproszony o udzielenie dostępu do kamery. Następnie widok planszy zostanie przełączony z widokiem kamery, a przyciski po lewej stronie pozostaną jako nakładka. Następnie musisz przeskanować obszar w poszukiwaniu poziomej płaszczyzny, takiej jak na przykład stół lub podłoga — w pewnym momencie pojawią się karty. Przesuwając palcem w lewo i w prawo, możesz nawigować po kartach w zwykły sposób — jeśli wybranej karty nie ma w zasięgu wzroku, VoiceOver powinien Cię o tym poinformować. W tym miejscu warto aktywować muzykę z gry, ponieważ dźwięk przestrzenny może dać ci wyobrażenie o tym, gdzie plansza jest umieszczona w świecie. Niestety nie udało mi się znaleźć innego sposobu na poinformowanie użytkownika, gdzie powinien skierować urządzenie (np. pozwalając VoiceOver powiedzieć w lewo, w prawo, w górę, w dół lub czegoś podobnego). Następnie możesz wybrać karty podwójnym dotknięciem i znaleźć dwie pasujące pary. Tutaj odkryłem, że VoiceOver czasami nie przyjmuje stuknięcia, jeśli kąt między kartami a telefonem jest zbyt stromy, więc jeśli nie słyszysz nazwy karty po jej stuknięciu, upewnij się, że zapewniasz widok kart z góry na dół. Daj mi znać, jeśli utknąłeś w którymś momencie, jeśli funkcja ma sens / sprawia frajdę, jeśli coś działa dobrze lub jeśli coś powinno zostać poprawione — każda opinia będzie pomocna. Pokażę również tę funkcję zespołowi Apple ds. dostępności podczas indywidualnego laboratorium na WWDC za dwa tygodnie. Dziękuję za pomoc, każda opinia jest bardzo cenna! Tutaj link do TestFlight: https://testflight.apple.com/join/rzvMYPlh Pozdrawiam, Michael

Aktualizacje

  • Fara, przeglądarkowa gra roguelike, została zaktualizowana do wersji alfa 17. Wprowadza ona dźwięki i muzykę, a także znaczące ulepszenia progresji gry poprzez wprowadzenie systemu poziomów wyposażenia. Pełny dziennik zmian można przeczytać
  • CrimeHunter otrzymał szereg aktualizacji w ostatnich dniach maja. Grę można teraz kupić w sklepie itch.io, a klucz rejestracyjny nie jest już wymagany do aktywacji po pobraniu. Ponadto dostępny jest teraz niekończący się tryb SI, pozwalający obserwować, jak komputer sam zarówno gra, jak i samodzielnie podejmuje decyzje dotyczące ulepszeń, a także wiele innych drobnych zmian.
  • Survive the Wild otrzymało absolutnie ogromną aktualizację. Silnik gry został przepisany od podstaw, aby całkowicie porzucić BGT i uczynić go szybszym. Dzięki temu gra korzysta teraz ze znacznie bardziej realistycznego silnika audio, a twórcy światów mogą wprowadzać nową zawartość bez konieczności ponownego uruchamiania serwera gry. Oprócz tego wprowadzono nowy system śledzenia i zaktualizowano niemal każdy inny aspekt gry. Pełny dziennik zmian można przeczytać w poście na forum, do którego link znajduje się powyżej.
  • Zarówno ChangeReaction, jak i SilverDollar dla komputerów Mac otrzymały aktualizacje. Obie gry natywnie obsługują teraz komputery Apple Silicon, mają pełną obsługę kontrolerów, w tym wsparcie dla funkcji wibracji, a SilverDollar otrzymał nieco odnowiony dźwięk. Pamiętaj, aby przeczytać informacje na temat Draconis w sekcji inne nowości, zwłaszcza jeśli jesteś użytkownikiem systemu Windows!
  • Warsim teraz wwersji 1.0.5, zatytułowanej “Aktualizacja Nekromancji”. Jak można sobie wyobrazić po tej nazwie, gra pozwala teraz zostać nekromantą i ożywiać zwłoki, by walczyły za ciebie. Oprócz tego wprowadzono ponad 30 wydarzeń na koniec roku, nowe ulepszenia rekrutacji milicji, nową lokację goblinów i wiele poprawek błędów.
  • Upheaval teraz w wersji 0.0.9. Gra ma teraz muzykę w tle i efekty dźwiękowe, karczmarz powinien być bardziej pomocny w twoich przygodach, wprowadzono początki nowej lokacji, a także wiele innych mniejszych zmian. Cały dziennik zmian można przeczytać pod powyższym linkiem.
  • Mod SayTheSpire został zaktualizowany do wersji 0.5.0, dzięki czemu dostępne są ekrany tabeli najlepszych wyników, napisów końcowych i informacji o aktualizacji (należy pamiętać, że granie w Slay the Spire z dowolnym modem uniemożliwia przesyłanie wyników na tabele).
  • Mod Hearthstone Access dodał obsługę trybu starć (w chwili pisania tego biuletynu są to tylko starcia w trybie normalnym).
  • Brok the InvestiGator  w wersji 1.3.6 z kilkoma drobnymi poprawkami, w tym odczytywaniem liczby brakujących punktów doświadczenia do następnego poziomu i potencjalnym utknięciem w pierwszym rozdziale, jeśli przełączysz funkcje dostępności.
  • Sanctuary in Time oficjalnie opuściło status Beta i jest teraz na wersji 0.3.6. Grę można teraz kupić wraz z całą istniejącą zawartością, bez konieczności subskrybowania Patreona dewelopera. Aktualizacja wprowadza system bonusów, różne ulepszenia interfejsu i nie tylko! Dziennik zmian można przeczytać tutaj. Dziennik zmian można przeczytać tutaj.
  • Project Dark został zaktualizowany do wersji 1.09B, w której udoskonalono interfejs sklepu, aby ułatwić zakup pakietu wszystkich odcinków. Ponadto wprowadzono drobne poprawki na kilku poziomach.
  • Wave of the Undead otrzymało dużą aktualizację, która wprowadziła grafikę, a także tryb hardcore na wypadek, gdyby normalna gra okazała się dla nas już zbyt łatwa.
  • Majowe aktualizacje Alter Aeon wprowadziły nowe zadanie i samouczek wyjaśniający nowym graczom rodzaje obrażeń, umożliwiły czasami zobaczenie słabości mobów bez umiejętności wiedzy o potworach, wprowadziły ulepszenia do granatów, a także zwykle mnóstwo nowych run, przedmiotów i poprawek do rzemiosła.

Inne nowości

Jeśli śledziliście naszą stronę z wiadomościami lub forum, być może widzieliście już ogłoszenie o powrocie Draconis Entertainment. Pełne ogłoszenie można przeczytać tutaj, ale w skrócie, oto czego możecie się spodziewać.

Firma stawia na platformy Apple, koncentrując się na rozwoju na iOS i Mac OS, aby móc korzystać z natywnych interfejsów API Apple dla dźwięku przestrzennego, obsługi kontrolerów, zaawansowanej haptyki i pisać swoje gry w języku programowania Swift. Z czasem wszystkie poprzednie gry zostaną przeniesione na iOS i inne platformy Apple. Oznacza to niestety, że wersje tych gier dla systemu Windows oficjalnie nie są już wspierane. Na razie są one nadal dostępne do pobrania na stronie starszych gier, a zastępcze klucze rejestracyjne będą nadal wydawane, ale zdecydowanie zalecamy wykonanie kopii zapasowej zarówno instalatorów gier, jak i kluczy, jeśli chcesz grać w gry na Windows od Draconis w przyszłości.

 

Partnerzy

 Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego                     Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

Back to top