W tej aktualności chcemy pokazać, jak nie powinno się przygotowywać mobilnej aplikacji, dedykowanej osobom z niepełnosprawnościami. Wyraźnie powiedzieć, że brak fachowej konsultacji z osobami mającymi wiedzę, doświadczenie i będącymi głównymi odbiorcami, skutkuje niemal zupełnym brakiem przydatności.
W opisie aplikacji czytamy m.in.:
“Aplikacja e-niezbędnik to kontynuacja internetowego e-niezbędnika dla osób
z niepełnosprawnościami, który Fundacja Neuron Plus stworzyła w ramach ogólnopolskiej informacyjno-edukacyjnej kampanii STOP Barierom. Można w niej znaleźć zebrane informacje dotyczące ulg i przywilejów jakie są dostępne w Polsce dla osób z niepełnosprawnościami, a także dla ich rodzin i opiekunów. Aplikacja ma celu ułatwić wszystkim tym osobom pełne uczestnictwo w życiu społecznym i zawodowym. Szczególnie w zaistniałej sytuacji, kiedy nie ma możliwości fizycznego kontaktu z urzędnikami a ten telefoniczny często jest ograniczony.”
Bardzo interesujące. Szkoda, że aplikacja nie może posłużyć głównym jej odbiorcom.
Po instalacji, na oko a po chwili i na ucho widać, że aplikacja nie jest w ogóle przygotowana z myślą o osobach z niepełnosprawnościami, mimo że im dedykowana.
Już pobieżny ogląd aplikacji pokazuje błędy kontrastu, nieopisane przyciski, obszary niedostępne.
To jest doskonały przykład jak NIE robić aplikacji dla osób z niepełnosprawnościami.
Poniżej umieszczamy odnośnik do opisu i aplikacji. Nie instalujcie jej, wiele pożytku nie przyniesie
https://stopbarierom.pl/aktualnosci/telefoniczna-aplikacja-e-niezbednik-wsparciem-dla-osob-z-niepelnosprawnosciami-podczas-epidemii-koronawirusa/