Zbliżenie na dłoń trzymającą białą, przedartą kartkę. Na kartce jest napis IMPOSSIBLE z przekreślonym przedrostkiem IM i jest ona tak przedarta, że oddziela przekreśloną część wyrazu od reszty.

Ingenico wprowadziło własne rozwiązanie, które eliminuje problem korzystania z nowoczesnych terminali płatniczych przez osoby niewidome. Chodzi o urządzenia wyposażone w ekran dotykowy i nieposiadające tradycyjnej klawiatury. Ingenico oferuje klientom silikonowe nakładki, które umożliwiają wprowadzenie kodu PIN przez osoby niewidzące.
Kłopot z korzystaniem z niektórych terminali płatniczych przez osoby niewidome pojawił się kilka lat temu, gdy na rynek trafiły terminale z ekranem dotykowym. Urządzenia takie nie mają tradycyjnej klawiszowej klawiatury, więc osoby mające problem ze wzrokiem nie mogą wprowadzać kodów PIN służących do autoryzacji płatności. Sprawa trafiła nawet do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Z informacji przekazanej serwisowi cashless.pl przez firmę Ingenico wynika, że w pracach nad rozwiązaniem problemu osób niewidomych w korzystaniu z terminali dotykowych jej eksperci konsultowali się z RNIB (Royal National Institue of Blind People). Opracowana przez nich nakładka ma format kwadratu o bokach ok. 5 x 5 cm. Na wierzchniej stronie ma wypukłości pozwalające rozpoznać dotykiem właściwą funkcję lub numer “klawisza”. Nakładkę zakłada się na terminal i zdejmuje w razie potrzeby.
Ingenico przygotowało silikonowe nakładki na jeden ze swoich nowych terminali z ekranem dotykowym i systemem operacyjnym Android. Przedstawiciele firmy jednocześnie deklarują, że w najbliższym czasie podobne nakładki trafią także do klientów korzystających z pozostałych urządzeń serii Axium.
Źródło: https://www.cashless.pl/10034-ingenico-axium-nakladki-dla-niewidomych

Partnerzy

 Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego                     Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

Back to top