Tyflo 4_2022 – pobierz PDF
Spis treści
Radosław Morawski pisze o ewolucji sposobu przyswajania treści telewizyjnych, rozwoju technologii odbioru audio-video i dylematach związanych z wyborem odpowiedniego sprzętu, szczególnie tego z wyższej półki.
Zakup telewizora przez osobę niewidomą lub słabowidzącą
Kamil Żak podsumowuje swoje wcześniejsze testy telewizorów i skupia się tym razem na sprawach natury ogólnej. Co brać pod uwagę, gdy rozważamy kupno nowego telewizora? Wielu naszych niewidomych i słabowidzących Czytelników o to pyta. Odpowiadamy i kończymy na jakiś czas temat rozmaitych Smart TV.
Apple TV – Na razie czy na zawsze
A może telewizor nie jest konieczny? Kiedy jest się entuzjastą nowoczesnych i minimalistycznych urządzeń, szczególnie spod znaku Apple, to odpowiedź może nasuwać się sama: Apple TV. Na temat tej telewizyjnej przystawki, zdania bywają różne. U nas opisuje ją zadowolony użytkownik – Adrian Wyka..
Myśląc o nowoczesnej telewizji, nie sposób pominąć dostępu
do szybkiego Internetu. Na szczęście w wielu dużych i mniejszych miastach światłowód staje się coraz bardziej powszechny,
a dwiema najpopularniejszymi markami, które go w Polsce oferuje Orange. Warto przyjrzeć się tej usłudze. W kolejnych numerach zaprezentujemy także oferty innych dostawców.
Niezwykle ważną kwestią podczas oglądania telewizji jest audiodeskrypcja. Może nie jest ona jeszcze u nas powszechna, ale na pewno staje się ona coraz bardziej popularna. O jej uregulowaniach prawnych i teoretycznych aspektach pisze Barbara Szymańska z Fundacji Audiodeskrypcja.
Wydawca
Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
ul. Świętokrzyska 14
30-015 Kraków
www.firr.org.pl
tel.: +48 12 444 73 49
e-mail: biuro@firr.org.pl
Organizacja Pożytku Publicznego
Nr konta
77 2130 0004 2001 0255 9953 0005
Utilitia sp. z o.o.
ul. Świętokrzyska 14
30-015 Kraków
www.utilitia.pl
tel.: (+48) 663 883 600
e-mail: biuro@utilitia.pl
Podmiotem odpowiedzialnym za publikację treści merytorycznych jest Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
Podmiotem odpowiedzialnym za działalność reklamową jest Utilitia sp. z o.o.
REDAKTOR NACZELNY
Joanna Piwowońska
tel. kom. (+48) 663 883 332
e-mail: joanna.piwowonska@firr.org.pl
DRUK
K&K
DZIAŁ REKLAMY
e-mail: reklama@utilitia.pl
Redakcja nie odpowiada za treść publikowanych reklam i ogłoszeń.
Nakład dofinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz Gminy Miejskiej Kraków.
Redakcja zastrzega sobie prawo skracania, zmian stylistycznych i opatrywania nowymi tytułami materiałów nadesłanych do druku. Materiałów niezamówionych nie zwracamy.