Logo Tyfloświat
O programie Dostępność Plus pisaliśmy już na łamach czasopisma (nr 2/2018), tymczasem program nabiera rozpędu. Będziemy bacznie przyglądać się wdrożeniu, a tymczasem przekazujemy informację Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju - podmiotu odpowiedzialnego za jego realizację. Za chwilę pierwsze nabory! W ciągu 6 miesięcy ruszą konkursy dla 50 szkół, 50 uczelni i 100 placówek służby zdrowia, które chcą uzyskać…
Nie wiem, jak szanowni czytelnicy, ale ja z komputera korzystam bardzo szybko. Czasem nawet, zbyt szybko. Ileż to razy miała miejsce sytuacja, w której przeoczyłem jakiś ważny komunikat, bo tak bardzo byłem zajęty wciskaniem kolejnych klawiszy. Pół biedy, jeśli ten komunikat był z tych, które nie dadzą o sobie zapomnieć i prędzej, czy później zostaną…

Zapraszamy do lektury!

Okładka czasopisma

 

Czasopismo w formacie PDF i HTML do pobrania poniżej.

UWAGA!!! Osoby zainteresowane czasopismem w formacie DAISY proszone są o kontakt…

Niniejszy artykuł rozpoczyna serię zatytułowaną „Zrób to z NVDA”. Ten czytnik ekranu dla systemu Windows, dzięki wsparciu ogromnej społeczności, obrósł w pokaźną liczbę dodatków, realizujących funkcje, które z różnych przyczyn nie zostały wbudowane w główny kod programu. Chciałbym w tym, jak i kolejnych tekstach przybliżyć Czytelnikom możliwości różnego rodzaju wtyczek, dzięki którym zupełnie za darmo…
Technologie ubieralne to już codzienność. Możemy je wykorzystywać do zabawy, mogą również poprawiać komfort naszego życia, bądź też nawet je ratować. Najnowsza propozycja opracowana przy współpracy  firmy Shure z pewnością może stać się ułatwieniem dla niewidomych muzyków, którzy swoich sił chcieliby spróbować np. w orkiestrze lub chórze. Baton Project realizowany przez brytyjską firmę Human Instruments
Soulbound to gra, którą firma Cloverbit stworzyła przede wszystkim z myślą o użytkownikach niewidomych i słabowidzących. W świecie gry wcielimy się w postać niewidomego od urodzenia chłopca z niskich warstw społecznych. Będziemy podążać za nim drogą przygód w krainach Levii, gdzie, odkrywając tajemnice z przeszłości i spotykając różnych, niekiedy dziwnych mieszkańców świata gry, zrozumie, a…
Kiedy wieczorem wracam z pracy i przekręcam klucz w drzwiach, opadają ze mnie emocje całego dnia. Nareszcie jestem u siebie. W moim małym azylu. Ktoś może spytać „No cóż takiego? Mieszkanie jak mieszkanie”. Ja po prostu lubię to miejsce i dobrze się tu czuję. Otaczają mnie dobrze znane meble, instrumenty i książki. Nie takie zwyczajne,…
Rozwój technologii wspierających, a wraz z nim digitalizacja wszelkich form wymiany dóbr kultury czy kontaktów międzyludzkich sprawiły, że mimo dysfunkcji wzroku zaczęliśmy żyć w świecie, przekraczając granice naszej niepełnosprawności. Wiele mówi się o zagrożeniach związanych z cyfryzacją, o uwiązaniu człowieka do komputera czy smartfona. Spotyka się grupy młodych ludzi, stojących obok siebie na przystanku czy…
Programu FineReader nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Gdyby jednak zaszła taka konieczność, nadmienię tylko, że to najczęściej używane przez niewidomych narzędzie do rozpoznawania tekstów drukowanych, z angielska i skrótowo określane jako OCR. Dawniej programów OCR używaliśmy przede wszystkim do rozpoznawania obrazów pozyskanych za pomocą skanera, żmudnie, niekiedy przez wiele godzin, wprowadzając do komputera papierowe książki.…
W dniu 7 czerwca 2018 roku w godzinach wieczornych w Sali Kisielewskiego w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie odbyła się debata zatytułowana "Niepełno/sprawność-pełna/dostępność. Polska i Szwecja“. Organizatorami debaty były: Ambasada Szwecji, Instytut Spraw Publicznych, Fundacja TUS oraz Centrum Komunikacji Społecznej przy Urzędzie Miasta Stołecznego Warszawy. Partnerami wydarzenia były Fundacja Norden Centrum i Radio TOK…

Partnerzy

 Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego                     Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

Back to top